Nije bitno da li ste vlasnik skupog ekskluzivnog restorana ili kafića na uglu. Greške se radi, možda se u tekstu prepoznate pa ih izbjegnete, možda ste početnik koji traži informacije. Svakako ste ne dobrom mjestu jer mi Vam možemo pomoći.

Ovo su najčešće greške u početku poslovanja restorana:

  1. Nepoznavanje konkurentnog okoliša
  2. Loše upravljanje zalihama
  3. Loša služba za korisnike
  4. Nedostatak iskustva
  5. Lokacija

Sve su to vrijedne lekcije i točke za razmatranje. No mi želimo zaroniti u dubinu problema i ukazati na greške koje su od vitalnog značaja za pokretanje poslovanja. Navodim top pet razloga zašto većina restorana neće uspjeti:

1. Nedovoljna kapitalizacija – mudro koristite početni kapital

Jedna stvar je sigurna. Otvaranje ugostiteljskog objekta u je veoma skup pothvat. Ovisno  od toga koji tip restorana želite otvoriti trebati će vam dosta € . Mnogo puta su vlasnici upali u ovu zamku. Morali su prijevremeno otvoriti ugostiteljski objekt da bi mogli isplaćivati svoj dug banci. Budite štedljivi s otvorenim kreditom i nemojte uzimati novac kao da ste ga upravo osvojili na lutriji. Koristite ga kao štedni račun i novac trošite samo u slučaju apsolutne potrebe.

Ugostiteljski objekt koji radi izvan radnog kapitala prije nego što može početi prikazivati optimalnu učinkovitost i ostvariti profit je osuđen na propast. Kada se to dogodi, rijetko se pronađe način za izlazak iz novčanih poteškoća. Dobro je imati dovoljno gotovine u rezervi za prvih 12-16 mjeseci kako bi bili sigurni da imate dovoljno kapitala za sve neizvjesnosti s kojima ćete se suočiti u početnom periodu poslovanja. Ovo je veoma važno jer u prvoj godini ne možete precizno predvidjeti vaš tijek financijskog poslovanja.

2. Neljubaznost – ovo je ugostiteljski posao budite gostoprimstveni

Prva stvar koju treba znati bilo tko tko se želi baviti ugostiteljstvom je da je vođenje ugostiteljski posao, što znači da treba biti gostoprimstven! Ovo je stvar koji mnogi vlasnici ugostiteljskih objekata zanemaruju. Napraviti dobru hranu ili koktel je lako ali biti uljudan, pristojan i gostoprimstven prema svakom gostu na isti način nije lako. Dobri i uspješni ugostitelji svjesni su važnosti pomenutog i ugrađuju gostoprimstvenost i ljubaznost u svaki segment svog poslovanja. 

Svaki gost koji prođe kroz vrata vašeg ugostiteljskog objekta, je najvažniji gost kojeg ćete ikada imati“.

Ljudi izlaze van objedovati zbog zadovoljstva. Ostavljaju stres izvan vrata vašeg restorana. Ironično ali istinito, posjedovanje i upravljanje restoranom je jedan od najstresnijih iskustava s kojim ćete se suočiti. Morate igrati ulogu vaših gostiju i postaviti se prema poslu iz njihovog gledišta. Budite jednostavni, smijte se i napravite veselo i ugodno okruženje za sve uposlenike i goste.“

3. Istine o konceptu

Nedostatak koncepta jednak je katastrofalnom ugostiteljskom objektu. Uspješan ugostiteljski objekt treba imati jasnu koncepciju. Vlasnik ugostiteljskog objekta koji ne može opisati u kratkim crtama koncept svog objekta će vjerojatno propasti u prvoj godini poslovanja. Mnogi vlasnici žele da imaju veliku publiku tj. da zadovoljavaju šire mase, međutim u tom slučaju gubi se koncept i jedinstvenost te njegova prepoznatljivost. Što god da ste zapisali u svom podsjetniku kao originalnu ideju za vaš restoran držite se toga. Jedan od neiscrpnih izvora inovacija za vaš restoran su vaši uposlenici. Nemojte se bojati ponuditi im poticaj za ideje i nove perspektive na posao jer su oni pokretačka sila koja predstavlja vašu djelatnost.

4. Detalji , detalji . detalji

Individualno male stvari i načini poslovanja mogu se činiti beznačajnim, ali one zajedno čine glavni utjecaj za stimulaciju vašeg brenda i ukupnog uspjeha vašeg ugostiteljskog objekta. Gledajući pojedinačno, čisti podovi, čist toalet, odjeća uposlenika, pribor i rasvjeta u restoranu ne čine se kao vodeći razlozi za uspješno poslovanje ali su važni dijelovi onoga što vaš gost percipira o vama.

Detalji su važni na svakoj susretnoj točki sa gostom. Iznenadili biste se koliko mnogo ugostiteljskih koji ne obraćaju pažnju na detalje u svom poslovanju.Evo prilike da budete drugačiji
U ugostiteljskom poslovanju ništa ne bi smjelo biti prepušteno slučaju.

Slušajte svoje goste. Sve bi trebalo biti organizirano i planirano kako bi bili sigurni da iskustvo vaših gostiju dovedete na najvišu razinu.

5. Nedostatak posvećenosti i poštivanja prema poslu

Jedini način da osjetite kako vaše ugostiteljstvo „diše“ je da provedete značajno vrijeme u njemu, fizički i mentalno. To je posao koji mentalno okupira vašu ličnost ukoliko namjeravate uspjeti. Bilo kako bilo nemojte miješati fizičko prisustvo u sa prisustvom u svakom djeliću ugostiteljskog posla i njegove organizacije – mikro menadžmenta. Koristite svoje vrijeme pametno i strateški jer će vrijeme koje provodite u ugostiteljskom objektu naročito u početnoj godini trošiti mnogo vaše energije.

Procijenite situaciju i donosite strateške odluke dok ste u vašem ugostiteljskom objektu. Svaki put kada se nađete u svom okruženju možete donijeti odluku koja će imati značaj za vaše poslovanje. Uvijek promatram druge djelatnosti i koristim ih za modeliranje ugostiteljskog poslovanja. Budite sigurni da vaše vrijeme koristite adekvatno i učinkovito.
Budimo iskreni, kada vodite biznis vi radite dok se drugi ljudi zabavljaju.