Menu

Kategorija restorana prema EU

  • 31 Srp

Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju svaki je vlasnik lokala odnosno ugostitelj dužan podnositi zahtjev za uvrštavanje u željenu kategoriju i usuglašava se sa standardom za kategorizaciju svog objekta.
Prilikom ocjenjivanja nekog lokala moraju se uzeti u obzir sljedeće opće karakteristike: vanjski izgled, lokacija i infrastrukturna opremljenost kao na primjer (besplatna) mogućnost parkiranja, prilaz za automobile, prostor ispred lokala, blizina sredstava javnog saobraćaja, zona bez jakog saobraćaja. Stanje zgrada, opreme, toaleta kao i njihova sposobnost funkcioniranja i čistoća. Osvjetljenje u svim dijelovima objekta koje je potrebno za komfor gostiju.

Rukohvati na stepenicama i terasama, rampe za hendikepirane osobe u kolicima. Čistoća u kuhinji, prostoriji u kojoj se jede, toaletu, pomoćnim prostorijama i hodnicima. Nastup, odjeća, ponašanje, ljubaznost i kompetentnost rukovodstva i osoblja u restoranu i ugostiteljskom lokalu. Organizacija, informiranost i način rada. Struktura gostiju (atmosfera, eminentne osobe). Zadovoljstvo gostiju (izlaženje u susret posebnim željama, vrsta žalbi gostiju i način njihovog rješavanja). Ljubaznost prema djeci, obiteljima i hendikepiranim osobama kako u pogledu odgovarajuće opreme tako i ponašanja osoblja.

Restorani i ugostiteljski lokali se na osnovu evropskog standarda za restorane dijele u pet kategorija. Kategorije obuhvaćaju luksuzne restorane sa 5 zvjezdica do jednostavnih restorana sa 1 zvjezdicom (gostione, konobe, picerije i slično), koje u pogledu opreme, ponude jela i pića, posluge (servisa) kao i rukovođenja predstavljaju najniži standard. Svrstavanje u neku određenu kategoriju se vrši na osnovu uzimanja u obzir općeg utiska o objektu i njegovom kvalitetu u pogledu opreme, ponude jela i pića, posluge (servisa) kao i rukovođenja. Karakteristike koje su navedene za opremu i uslugu su minimalni kriterija za određenu kategoriju. Zbog toga objekt odgovarajuće kategorije mora u potpunosti da ispunjava ove kriterije. Ako postoji salon za prijem gostiju sa televizorom i barom, prostor za previjanje beba, prostorija za pružanje prve pomoći, prostor za igru djece, prostorija za boravak pasa, posebni stolovi za pušače, prozori koji izolira buku sa ulice, zaštita od pogleda sa ulice, sunca i druga dodatna oprema koja upotpunjava komfor gostiju, to može da utiče na ukupnu pozitivnu ocjenu. Ako postoji terasa, ona mora da odgovara standardu ostalih dijelova restorana. Za kategorizaciju lokala koji radi preko cijele godine mjerodavan je broj osoblja tijekom pet mjeseci u godini. Za sezonske lokale mjerodavan je prosjek u glavnoj sezoni. Kao dokaz o broju osoblja može se koristiti potvrda o plaćanju mirovinskog ili zdravstvenog

Također, Moraju se uvažavati nacionalni zakonski propisi u vezi sa opremanjem i rukovođenjem restoranima i ugostiteljskim lokalima. Higijena/pravni propisi o životnim namirnicama. Postoji obveza striktnog pridržavanja nacionalnih zakonskih propisa u vezi sa higijenom i životnim namirnicama. Poslovanje prilagođeno hendikepiranim osobama. Mora se poštivati način gradnje prilagođen hendikepiranim osobama u skladu sa važećim nacionalnim normama i standardima.

 

 

 

 

 

 

Pratite nas na: